INFORMACJA O PRYWATNOŚCI PLIKÓW COOKIES

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas przeglądania witryny. Część plików cookies, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są konieczne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookies będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Możesz również z nich zrezygnować, ale rezygnacja z niektórych z tych plików może mieć wpływ na wygodę przeglądania. Klikając „Przejdź do serwisu” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności na naszej stronie. Dane są zbierane w celach zgodnych z naszą polityką prywatności. Zgoda jest dobrowolna. Możesz jej odmówić lub ograniczyć jej zakres klikając w „Preferencje cookies”. W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: polityki cookies — ustawienia cookies.

RODZAJE PLIKÓW COOKIES UŻYWANYCH NA NASZEJ STRONIE

W każdej chwili możesz modyfikować udzielone zgody w zakładce: polityki cookies — ustawienia cookie

Niezbędne

Przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

Preferencyjne

Umożliwiają Serwisowi zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie Serwisu, np. preferowany język lub region w którym znajduje się Użytkownik.

Statystyczne

Pomagają zrozumieć, w jaki sposób różni Użytkownicy Serwisu zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe

Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych Użytkowników, a tym samym bardziej cenne dla wydawców, reklamodawców i strony trzecie (np. Google, Facebook).

Dostępność cyfrowa
stron instytucji publicznych

Zapewnij sobie spokój. Spełnij ustawowy obowiązek.
Zadbaj o dostępność cyfrową swojej Instytucji.
Razem z nami powiedz STOP cyfrowemu wykluczeniu.

Grafika ozdobna

Blog

Pracownicy w strojach roboczych wspólnie tworzą dostępną stronę internetową. Ich zaangażowanie i współpraca przyczyniają się do równego dostępu do treści online dla wszystkich.

10 zalet posiadania dostępnej strony internetowej.

Dzisiejszy świat wciąż pędzi do przodu, a w dotrzymaniu mu kroku pomaga współczesna technologia. Bardzo często nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak nowoczesne narzędzia ułatwiają codzienne funkcjonowanie – w jednej chwili mamy możliwość sprawdzenia rozkładu jazdy komunikacji miejskiej, być na bieżąco z informacjami ze świata, a nawet zrobienia zakupów.

Przejrzystość stron internetowych w ogromnym stopniu ułatwia codzienne funkcjonowanie, jednak by mówić o ich pełnej dostępności, muszą spełniać dodatkowe kryteria, czyli być dostosowane do obsługi przez osoby z zaburzeniami słuchu, wzroku lub innymi niedoskonałościami.

Takie rozwiązanie przynosi wiele korzyści dla właścicieli witryn www. Poznaj 10 zalet posiadania dostępnej strony internetowej:

  1. Większa baza klientów – jeśli Twoje treści cyfrowe nie są w pełni dostępne dla wszystkich odbiorców, nieumyślnie wykluczasz dużą grupę potencjalnych klientów. Dostosuj swoją stronę, a populacja Twoich użytkowników się zwiększy;
  2. Zgodność z prawem – zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej, od 23 września 2020 roku wszystkie strony internetowe podmiotów publicznych muszą spełniać określone kryteria. Jeżeli strona nie realizuje tych wytycznych, instytucja może zostać ukarana karą do 10 tys zł;
  3. Przejrzystość strony – jeżeli strona internetowa jest instynktowna i przejrzysta dla odbiorcy, to ludzie chętnie do niej wracają. Jednak w przypadku, gdy witryna nie otwiera się w ciągu kilku sekund, a dodatkowo znalezienie informacji jest kłopotliwe, użytkownicy rezygnują z przeglądania strony i wybierają konkurencyjną witrynę;
  4. Profesjonalizm – chyba nikt nie chciałby współpracować z osobą posiadającą stronę internetową, na której znajdują się rażące błędy. Kontrahent musi mieć poczucie profesjonalizmu w każdym detalu;
  5. Dostosowanie do nowoczesnych standardów – w dzisiejszych czasach głośno mówi się o równouprawnieniu, dlatego aby mówić o dostępności strony internetowej, musi być dostosowana do wszystkich użytkowników, nie dyskryminując żadnego odbiorcy. Dzięki temu witryna pozyska wielu odbiorców, którzy wspierają równość wobec prawa;
  6. Zrozumiałość – użytkownicy stron www chcą znaleźć konkretne informację szybko i intuicyjnie. Witryna internetowa powinna zawierać zrozumiałe treści, dzięki czemu czytający szybko znajdzie to, co go interesuje, a w przyszłości chętnie do wróci na przeglądaną stronę;
  7. Solidność – nie wszyscy używają najnowszych technologii oraz najpopularniejszych systemów. Dlatego treść powinna być opublikowana w taki sposób, by mogła być odtwarzania na różnego rodzaju urządzeniach , w tym także technologiach wspomagających. Dzięki temu strona www będzie jednakowo widoczna dla wszystkich odbiorców;
  8. Zaufanie – wzbudzenie zaufania klientów jest bardzo ważne. Jeżeli Twoja strona jest wiarygodna, zawiera rzetelne informacje i dokładne dane, potencjalni kontrahenci mają pewność, że mogą zaufać Tobie i oferowanym usługom;
  9. Bezpieczeństwo – każdy użytkownik stron internetowych chce czuć się na nich bezpiecznie: to znaczy mieć pewność, że jego dane nie zostaną udostępnione niepożądanym osobom. Dlatego każda witryna www powinna posiadać certyfikat SSL. Dzięki niemu odbiorcy wiedzą, że ich dane są chronione;
  10. Uporządkowany wygląd – bardzo ważne jest, aby cała nawigacja strony była uporządkowana i przejrzysta. Źle umieszczone zakładki czy pliki utrudniają codzienną pracę i zniechęcają nie tylko potencjalnych klientów, ale też pracowników. Dzięki dobrze prowadzonej stronie internetowej, Ty i współpracownicy jesteście w stanie szybko pomóc klientowi w razie potrzeby.

Mimo wielu rozporządzeń i oczywistych korzyści, które wynikają z prowadzenia ogólnodostępnej strony internetowej, wiele firm wciąż nie stosuje się do tych wytycznych. W 4 REAL stworzymy dla Ciebie intuicyjną i przejrzystą witrynę www, która umożliwi proste i szybkie funkcjonowanie użytkownikom – skontaktuj się z nami.

Umów się na bezpłatną konsultację!

Pola oznaczone gwiazdką (*) są obowiązkowe.
2+10 =

Sprawdź, co piszemy o dostępności

Potrzebujesz pomocy?
Skorzystaj z naszego helpdesk-u!

Mamy jedyne w Polsce, dedykowane Biuro Obsługi Klienta, ze specjalistami ds. dostępności cyfrowej, dla podmiotów publicznych, które z nami współpracują.